Uw kind weer gelukkig

Herkent u dit ?

 

Uw kind was altijd zo vrolijk, zo vroeg wijs, zo bijzonder en zo gevoelig. Een nieuwsgierig en stralend kind. Maar daar ziet u nu nog maar weinig van terug.  Uw kind is nu:

  • Onzeker of zelfs faalangstig.
  • Wil niet meer naar school.
  • Trekt zich steeds meer terug in zijn of haar eigen of imaginaire wereld.
  • Voelt zich lusteloos.
  • Is niet meer gelukkig.

U maakt zich zorgen.

 

Wat is er toch met hem of haar aan de hand?

 

De laatste jaren worden er steeds meer bijzondere kinderen geboren. Deze kinderen zijn van nature heel wijs, gevoelig en levenslustig. Ze stralen met hun aanwezigheid en hun woorden licht en vrolijkheid uit. je zou ze spiritueel hoogbegaafd kunnen noemen. Als baby en jong kind zijn we open en laten we ons leiden door waar we blij van worden. Je zou kunnen zeggen onze innerlijke kompas. In de loop van ons leven worden we steeds meer gevormd en geconditioneerd. Waardoor we langzaam het leven gaan leiden volgens bepaalde overtuigingen en patronen die ons door andere mensen en de maatschappij op ons zijn overgebracht. Er wordt ons vooral geleerd de blik naar buiten te richten en niet naar binnen. daardoor raken we de balans tussen onze geest, lichaam en ziel en de aangeboren connectie met onze innerlijke stem kwijt. en dit terwijl de sleutel tot persoonlijk geluk en innerlijke tevredenheid juist daar ligt. de kompas van deze kinderen is echter fijngevoeliger en daardoor kunnen ze sneller van hun richting afdwalen en hierdoor hun weg naar zelfontdekking, zelfontplooiing , zingeving en levensgeluk niet meer zo makkelijk vinden.

Ik ben ervan overtuigd dat deze nieuwe generatie mensen, ons op een heel natuurlijke wijze het goede voorbeeld kunnen geven wat authenticiteit, levensvreugde, toewijding, liefde, wijsheid en vrede betekenen. Heel graag wil ik deze kinderen /adolescenten helpen hun innerlijke kompas te hervinden en te versterken. Zodat ze kunnen uitgroeien tot een volwassene die zingeving en levensgeluk ervaart en zich kan handhaven in onze realiteit enerzijds. maar anderzijds ons kunnen helpen een voor ons allen vruchtbaardere realiteit te scheppen.

 

Mijn werkwijze: 

 

Deze bijzondere kinderen vragen om een bijzondere werkwijze. Mijn werkwijze is erop gericht de kinderen/adolescenten weer in contact te brengen met hun innerlijke kompas. Dit doe ik door de volgende werkwijzen te combineren.

 

  1. Het versterken van de rechter hersenhelft:

 

In ons onderwijssysteem wordt met name de rechter hersenhelft gestimuleerd. Dit is het gebied van analyseren, rekenen, taal en onthouden. We hebben deze zeker nodig bij het bereiken van doelen in ons leven, maar onze rechterhersenhelft is net zo belangrijk. De rechterhersenhelft is de wereld van de creativiteit, de kunst, intuïtie en het verbinden-allemaal nodig om weer in contact te komen met ons voelen en innerlijk weten. door deze hersenhelft te prikkelen, kom je weer makkelijker bij je innerlijke kompas. Deze hersenhelft is te trainen, te bereiken en te ontwikkelen door middel van verhalen/metaforen en archetypische beelden. Ik zal op zoek gaan naar die verhalen die zullen aansluiten bij de belevingswereld van uw kind, zodat hij of zij de weg weer vindt naar zich gelukkig en beter voelen.

Meer informatie over de linker en rechterhersenhelft kunt u vinden als u op onderstaande link klikt. Hierin vertelt een neurologe wat ze zelf ontdekte over de linker en rechterhersenhelft, terwijl ze getroffen werd door een hersenbloeding.

https://www.ted.com/talks/jillboltetaylormystrokeofinsight/up-next?language=nl

 

2. De ACT-methodiek. Het vinden van waarden.

 

De inmiddels succesvol bewezen ACT methodiek staat voor Acceptence Commitment Therapie. ACT geeft tools die je nodig hebt om vrij en flexibel in het leven kan staan, zodat je op weg kunt om je dromen te verwezenlijken. Het combineert boeddhistische psychologie, positieve psychologie, gedragstherapie en mindfulness. ook hierbij zal ik zoek gaan naar wat het meeste aansluit bij uw kind. In mijn werken met de vele mensen die ik al heb mogen begeleiden en uit onderzoek is gebleken dat deze methode bijzonder effectief is bij het vergroten van het welzijn.

 

3. Energetisch werk.

 

In ons is een intelligent bewustzijn werkzaam met een onbeperkt vermogen. Dit bewustzijn is helend van aard en zorgt voor ons. Door de lichtmatrix in de energetische stoelen, die zijn ontworpen door Monique Timmers kan dit bewustzijn veel beter functioneren en er weer de verbinding gemaakt worden met de goddelijke blauwdruk ( met wie wij in oorsprong bedoeld zijn te zijn). Dit is de plek waar we volledig heel zijn. In mijn werk maak ik gebruik van deze stoelen. Meer informatie over deze stoelen kunt u vinden door te klikken op deze link: www.ur-codes.nl

 

Intake

 

We beginnen met een intakegesprek van een uur. Al naar gelang de leeftijd en de behoeftes van uw kind doen we dit samen of ik alleen met uw kind. Vervolgens maak ik een voorstel voor een wijze waarop we te werk zullen gaan. Ik kan alleen uw kind begeleiden, maar het kan ook dat we samen besluiten dat ik uw kind en u als ouders mag begeleiden. De kosten van het begeleidingstraject kunnen dus variëren en ik zal dit samen met u bespreken in het intake gesprek. De kosten voor deze intake bedragen 69 euro exclusief BTW.

Mocht u graag meer informatie willen, neem gerust contact met me op, op nummer 06-33633596 of  stuur me een mailtje op marjon@marjonbovens.nl